Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TS

Blábolivý Brod

11. 5. 2012 10:27
"Doneste mi ještě jedno pivo, prosímtě"

říkávál můj zahraniční manžel bezelstně obsluze ;-D

0 0
možnosti
HK

lívinka

11. 5. 2012 10:54
Re:

Tykání a vykání je pro cizince (hlavně anglofonní) problém. A taky záměna spisovné a nespisovné češtiny.

0 0
možnosti
JK

J.K.S

11. 5. 2012 10:19
Každý jazyk je krásný,

pokud ho člověk ovládá a dokáže se v něm vyjadřovat a dokáže v něm zachytit jemné nuance. Pro většinu z nás je krásná jeho mateřština. Mám kolegu, který nemá k češtině kladný vztah, vůbec by mu nevadilo, kdyby zanikla. Mně by to vadilo. Kdyby pro nic jiného, tak kvůli krásné češtině Karla Čapka a Vladislava Vančury.

1 0
možnosti
HK

lívinka

11. 5. 2012 10:44
Re: Každý jazyk je krásný,

Přesně totéž si myslím. Každý jazyk má své půvaby (a zápory) a měl by se "pěstovat a šlechtit", poněvadž je spjatý s národní historií a kulturou. Myslím, že v kosmopolitní a globalizované společnosti je to moc důležité.

0 0
možnosti
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1672x
Mám ráda jakoukoliv tvůrčí činnost, hory a lesy ve všech ročních obdobích a vůni čerstvě umletého pepře. Volný čas trávím nejraději s rodinou, především s vnučkami.  A mezi má nesplnitelná přání patří zahrát si v komorním kvartetu a psát tak lehce, jak dýchám.  

Před časem mi vyšla kniha povídek Skleněné reliéfy, která mapuje křehkost partnerských a rodinných vztahů. 

 

 

Seznam rubrik