Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^ velmi empaticky napsáno...V momentě, kdy oběti z historie dostanou jména a jejich příběh je načrtnut, tak se mne dotýká...lidsky, morálně, eticky....

1 0
možnosti
Foto

Děkuji.:-) Myslím, že za každou historickou událostí jsou lidé a jejich osudy. Kdybychom jejich příběhy líp znali, byli by nám bližší - měli stejné emoce, prožívali totéž co my a trápily je stejné věci.

0 0
možnosti
Foto

Pěkný článek.

Nemyslím si, že když Švejk říkal "tak nám zabili Ferdinanda", tak tím "nám" myslel vyloženě "nám, občanům monarchie" nebo dokonce "nám, Čechům". Podle mě je to spíš taková vycpávka, něco jako "to vám byla legrace".

1 0
možnosti
Foto

Oprava: Tu věru řekla paní Müllerová. :-)

1 0
možnosti

Takze Srbove vlastne muzou za miliony zabitych behem 1.svetove valce a vyvoj udalosti vedouci k 2.s.v. ?

0 0
možnosti
Foto

To rozhodně ne! Jak píšu doslovně v článku, v celé Evropě byly počátkem století problémy a atentát posloužil jen jako záminka a poslední kapka. Historici se shodují na tom, že válka by vypukla stejně (třeba pod jinou záminkou a možná o něco později).

0 0
možnosti

Trošku neobvyklý pohled na události kolem atentátu. Pro sirotky to musel být skutečně strašný šok. Mnohem horší osud však potkal ruskou carskou rodinu.

1 0
možnosti
Foto

Vystihl jste to naprosto přesně - snažila jsem se o trochu jiný pohled na atentát. Pokud jde o carskou rodinu, opět máte pravdu - jejich osud byl mnohem tragičtější (byli vyvražděni všichni, včetně dětí).

0 0
možnosti

D44a98v40i83d 78H31r21b44e63k

27. 6. 2014 12:08

Odkud se pořád bere, že vévodkyně byla těhotná? Nedaří se mi to nijak ověřit v relevantní literatuře a i když asi není nemožné, aby 46-letá Žofie těhotná byla, pravděpodobné to moc není.

1 0
možnosti
Foto

Já jsem také dřív zmínku o jejím těhotenství nezaznamenala, tuto informaci jsem objevila teprve až v poslední době (v několika textech na toto téma). Asi proto ji nelze ve starších publikacích dohledat.

1 0
možnosti
Foto

Tato poznámka padla i na besedě, o které se zmiňuji v článku. Jeho potomek ovšem namítal, že je to velmi přehnané tvrzení, lov byl běžnou součástí života vysoké šlechty a srovnávat ho se zabitím člověka nelze. 

Já, poněvadž nejsem historik, podrobnosti o jeho zálibě neznám, pouze jsem viděla lovecké trofeje na zámku Konopiště a těch je opravdu hodně.

2 0
možnosti

Ferdinand maniakálně střílel zvířata, prý střílel tak rád, že z toho ohluchl a zabil na  čtvrt milionů zvířat. Co dodat? Magor. Gavrilo odpráskl psychopata.

0 6
možnosti
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1672x
Mám ráda jakoukoliv tvůrčí činnost, hory a lesy ve všech ročních obdobích a vůni čerstvě umletého pepře. Volný čas trávím nejraději s rodinou, především s vnučkami.  A mezi má nesplnitelná přání patří zahrát si v komorním kvartetu a psát tak lehce, jak dýchám.  

Před časem mi vyšla kniha povídek Skleněné reliéfy, která mapuje křehkost partnerských a rodinných vztahů. 

 

 

Seznam rubrik