Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Klika

Jsou lidé, kteří mají ve všem štěstí a vyhrávají v sázkách, loteriích, nejrůznějších hrách a tombolách. A nejen to... Nikdo je nikdy neokradl, nic neztratili a o nic nepřišli. Nemuseli řešit složité situace a vždycky dostali to, co chtěli. Zkrátka, co si kdy zamanuli, to měli (a o dovolené jim ani jednou nepršelo).    

Pak existuje velká skupina lidí, kteří jakživ nevyhráli ani korunu. Tramvaj a autobus jim pokaždé ujede před nosem a k doktorovi nebo na úřad dorazí určitě pozdě. Na silnici si pravidelně vyberou pomalejší pruh a u pokladen nebo přepážek delší frontu. A když někam cestují, zaručeně vedle nich sedí paní s ubrečeným dítětem (nebo rozjařený pán, který vykřikuje, že si jízdenku kupují jen slaboši).

Patřím samozřejmě k těm druhým, méně šťastným jedincům. Leccos jsem v životě pozbyla, párkrát mě okradli a všechno, co mám, jsem si musela zasloužit (u zkoušek jsem obvykle dostala těžkou otázku a o dovolené nastal problém).

Je pravda, že už jsem dvakrát vyhrála, ale vzápětí hned o něco přišla. Poprvé to byl zlevněný zájezd, ze kterého jsem se radovala jen chvilku, protože nám krátce nato ukradli kolo. Podruhé nedávno. Koupila jsem na internetu víno pro oslavence, objednávku vylosovali a získala jsem dárkový poukaz. Ovšem zase byla radost předčasná. Krabici s dárkem, uloženou v garáži, totiž můj muž omylem vyhodil s ostatními bednami do sběru. Náhodou byla jeho cena úplně stejná jako částka na certifikátu.

Přišlo mi to líto. Nemůžu alespoň jednou mít štěstí a dostat něco jen tak, bez ztráty?

Chvíli jsem smutnila, ale pak jsem si řekla: ...jsou přece mnohem horší věci. Kdysi jsem na výletě potkala děti z Jedličkova ústavu a dodnes mi ten zážitek nevymizel z paměti. Vzpomněla jsem si taky na maminku, která tvrdila, že se mladší generace uměly narodit. Nezažily válku, můžou se v klidu věnovat práci a rodině a vychovávat děti. Vybavila se mně i věta jednoho starého pána, který řekl, že štěstí spočívá v drobných radostech.

Abych si zvedla náladu, zamířila jsem do ledničky, kde ležel kus uleželého kozího sýra (naštěstí jeho vůni u nás nikdo nesnáší). Vyndala jsem ho,...rozkrájela na tlusté plátky...a celý spořádala s máslem a křupavou bagetkou.To bylo něco! Úplný chuťový koncert!

 ***

Teď sedím s plným žaludkem na pohovce a momentálně mi nic nechybí. Jsem dokonce ochotná připustit, že to s nepřízní osudu nebude tak zlé... a že jsou dny, kdy mám docela kliku.

 

 

foto: www.google.com

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Helena Kubíčková | čtvrtek 6.12.2012 9:28 | karma článku: 29,67 | přečteno: 3130x
  • Další články autora

Helena Kubíčková

Pozvánka na křest knihy

Srdečně zvu na křest knihy Povídky z druhé ruky, který se koná 10.11.2018 od 17,30 v klubu Storm, Praha 3 - Žižkov, Tachovské náměstí 5.

9.11.2018 v 12:35 | Karma: 0 | Přečteno: 76x | Diskuse| Pozvánky, akce

Helena Kubíčková

Santa Claus i na toaletním papíru...?

Od dětství mám ráda Ježíška, přesto netvrdím, že dárky nemůže nosit i Santa Claus. Jen se divím, že když už si obchodníci vybrali tohohle dědu v červené čepici, proč z něj dělají klauna a kašpárka. A potažmo i z kupujících...

17.12.2015 v 13:55 | Karma: 20,71 | Přečteno: 701x | Diskuse| Ostatní

Helena Kubíčková

Hřbitovní byznys

Během letošních Dušiček jsem si připomněla nejen své blízké, ale bohužel i ty, kteří se obohacují na úkor zesnulých. Nedávno jsem totiž zjistila, že tam, kde život jedněch končí, pro druhé začíná výnosný byznys...

3.11.2015 v 13:46 | Karma: 24,87 | Přečteno: 1141x | Diskuse| Společnost

Helena Kubíčková

Když psi mluví

Zní to neuvěřitelně, ale rozumím všemu, co říká můj pes. Nemyslím poštěkávání, vrčení, chňapání, psí pohledy, a tak. To zvládne kdekdo. Myslím skutečnou psí řeč.

22.8.2015 v 23:50 | Karma: 19,05 | Přečteno: 822x | Diskuse| Letní povídka

Helena Kubíčková

Slib

„Slib, že na mě nezapomeneš!“ „Truhlíku můj malej, co tě to napadlo? Přísahám!“ „Tati, já tady bez tebe nevydržím“ „Něco ti dám, abys na mě myslela.“

21.8.2015 v 10:16 | Karma: 20,77 | Přečteno: 777x | Diskuse| Letní povídka
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Resort kultury navrhl menší zvýšení televizního poplatku, než zamýšlel

14. května 2024  17:28

Ministerstvo kultury navrhuje zvýšit televizní poplatek o 15 korun na 150 Kč měsíčně a rozhlasový o...

Špičky ODS řeší, jak naloží s Novotným. Ve hře je výzva k odchodu ze strany

14. května 2024  16:10,  aktualizováno  16:59

Pro starostu pražských Řeporyjí za ODS Pavla Novotného to není úplně dobrý den. Nejprve mu ráno...

Studentka v New Yorku roztrhala svůj diplom na protest proti válce v Gaze

14. května 2024  16:30

Studenti Kolumbijské univerzity v New Yorku nadále dávají najevo svůj odpor k válce v Pásmu Gazy....

Vojenská pomoc USA už přijíždí, bude mít vliv na boje, ujistil Blinken v Kyjevě

14. května 2024  6:32,  aktualizováno  16:27

Vojenská pomoc z nedávno schváleného amerického balíku pomoci už přijíždí na Ukrajinu, část...

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1672x
Mám ráda jakoukoliv tvůrčí činnost, hory a lesy ve všech ročních obdobích a vůni čerstvě umletého pepře. Volný čas trávím nejraději s rodinou, především s vnučkami.  A mezi má nesplnitelná přání patří zahrát si v komorním kvartetu a psát tak lehce, jak dýchám.  

Před časem mi vyšla kniha povídek Skleněné reliéfy, která mapuje křehkost partnerských a rodinných vztahů. 

 

 

Seznam rubrik