Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VS

Taky jsem přečetl hromadu knih od Stephen Kinga, ještě v češtině, ale znova v angličtině bych je nečetl. Nejsou zase až tak zajímavé. Kterou si nejvíc pamatuji "Misery", podle mě asi nejlepší z toho co jsem od něj četl.

1 0
možnosti
Foto

Pokud se vám Kingovy knihy nezdají zajímavé, o to víc si cením, že jste si na jednu z nich přečetl mou recenci. Díky.:-)

Co se týká četby v originále, podle mě přináší vždycky o něco lepší zážitek než číst český překlad. Ale jinak je třeba říct, že česká translatologie má vysokou úroveň a dlouhou tradici a české překlady jsou obecně velmi dobré.

0 0
možnosti
MN

M96a91r28t58i97n 21N14o10v16ý

30. 9. 2014 21:19

Pardon, ale jakožto fanoušek Kinga musím říct, že zrovna Carrie je jeho jednoznačně nejslabší a nejhloupější kniha :-) Zkuste třeba sérii Temná Věž, nebo Ostrov Duma Key

1 0
možnosti
Foto

Naprosto respektuji Váš názor, ale na rozdíl od Vás si nemyslím, že je Carrie nejslabší.. Kdyby tomu tak bylo, určitě by nenastartovala (na tak konkurenčním trhu jako je americký) jeho hvězdnou kariéru. Kromě toho je třeba se na ni dívat jako na jedno z děl, které začalo přebírat prvky z jiných druhů literatury (např. psychologii postav) a stálo u základu tohoto svým způsobem syntetického žánru.

1 0
možnosti
OM

Pro mě nejlepší knihy od Kinga: Dolores Clairbornová a Nespavost.

Sice popíkář ale umí. :-)

1 0
možnosti
Foto

Souhlasím. Dolores se mi taky moc líbila. Dokázal v ní vybočit z obvyklých kolejí a tím přesvědčil, že umí napsat psychologický román s klasickou dějovou linií a detektivní pointou.:-)

0 0
možnosti
JR

King je dobrý. Sice píše tzv. oddechovou literaturu ale jde mu to velice dobře. Naposledy jsem četl jeho, nevím jestli úplně poslední knihu,  Pod kupolí. Tlustý špalek, mix scifi a horroru. velmi dobré.

1 0
možnosti
Foto

Také si myslím. Pro mě je King zvlášť dobrý v tom, že perfektně ovládá základy řemesla,ale povyšuje o mnoho dalších kvalit - zejména neustálé nápady a schopnost psychologické drobnokresby (viz například Dolores Clairbornová).

0 0
možnosti
RK

Díky za super recenzi, S. K. je pro mě už dlouho jedním z nejčtenějších autorů (mnou tedy samozřejmě) -- ale probůh; co ten závěr?

V recenzi fakt nejsem zvědavý "na kecy" typu "ekniha knihu nenahradí" a "kniha je lepší než film", nezlobte se na mě... Pokud bych takové věci chtěl číst, dojdu si do nějaké flame diskuze pod článkem, ale přímo v něm mě to opravdu nezajímá.

Nicméně respektuji váš názor, jen mě nezajímá.

1 0
možnosti
Foto

Díky, že se vám recenze líbila. :-)Ale pokud jde o závěr, domnívám se, že moje poznámky měly logické opodstatnění. Recenzi jsem dělala na elektronickou knihu a podle výzkumů má víc než třetina lidí k této podobě výhrady - proto jsem se k tomu vyjádřila.  A co se týče srovnání s filmem, Carrie byla zfilmována loni a jak známo, velké procento lidí chodí nejprve na filmy a pak se rozhoduje, jestli  má pro ně smysl přečíst si knihu. Proto ta pasáž o filmu. 

A ještě drobnost - recenze se od literární kritiky liší právě tím, že je subjektivní a vyjadřuje názory autora.

0 0
možnosti
Foto

Díky moc za karmu i  ocenění:-). Mám Kinga ráda, protože je to pan spisovatel a kromě hororů dokáže výborně napsat každý žánr. Pokud jde o cenu e-knihy, ta bohužel není v mé režii. Ale myšlenka připojit anglickou verzi se mi taky líbí. Stálo by za to dát tento podnět nakladatelství k uvážení.

0 0
možnosti

Na detektivky sice moc nejsem, s výjimkou Columba:-), ale Carrie jsme viděl už dávno a celkem se mi to líbilo, byť to bylo na mě místy až moc nadpozemské, ale zase připouštím, že něco na tom být může, když i kdysi v Sovětském svazu jedna dívka posunovalo pod dohledem vědců po stole lžičku jen očima. Jinak mě zarazila ta cena, ještě bych respektoval cca korunu za stránku u papírové knihy, ale na e-book mi to přijde nějak moc. Za ty prachy už k tomu když tak mohli přiložit i anglickou verzi, to by snad nic nestálo, a i méně zdatný angličtinář by se mohl pokochat s originálem, když by to navíc bylo nějak zrcadlově, jak se dvoujazyčné kniha taky vydávají. A kostrbatý překlad by už tolik nebolel. Medailonek byl zpracován výborně, líbila se mi i poznámka, že King někdy vystraší i sám sebe, takže jasná karma.

1 0
možnosti
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1672x
Mám ráda jakoukoliv tvůrčí činnost, hory a lesy ve všech ročních obdobích a vůni čerstvě umletého pepře. Volný čas trávím nejraději s rodinou, především s vnučkami.  A mezi má nesplnitelná přání patří zahrát si v komorním kvartetu a psát tak lehce, jak dýchám.  

Před časem mi vyšla kniha povídek Skleněné reliéfy, která mapuje křehkost partnerských a rodinných vztahů. 

 

 

Seznam rubrik