Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ne vždy...je "bio"...chutnější nebo zdravější :)

0 0
možnosti
PK

Ale jinak se mi to moc líbilo. Docela slušná agitka ;-D

0 0
možnosti
FF

F50i89l70i80p 22F74u50c32h41s

14. 5. 2013 11:18

Zdravím Vás a za Váš článek děkuji, paní Heleno.R^

Zajímalo by mě pouze, zda se Váš muž tvářil stejně nadšeně, poté co jste mu ukázala účtenku za onen nákup... :-)

Hezký den. F.F.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, ocenění potěší. Šlo o sváteční pohoštění, takže s nějakou korunou navíc muž počítal. ;-) I já přeji hezký den.;-)

0 0
možnosti

Následující věta obsahuje protimluv: "Bude třeba zajistit, aby regionální, farmářské a biovýrobky nepodléhaly zbytečným předpisům, snadněji se dostaly ke spotřebiteli a současně byly pod pravidelnou státní kontrolou."

0 0
možnosti
Foto

Protimluv by byl: "aby nepodléhaly předpisům". ZBYTEČNÉ předpisy je ale něco úplně jiného, to rozhodně protimluv není.

0 0
možnosti
MP

U masa a uzenin je nejlepší najít si dobrého lokálního řezníka. Tam máte jistotu původu jatečních zvířat (hodně z nich nakupuje jen v ČR) a u uzenin, že byly vyrobeny ten den ráno. Než se zboží dostane do farmářské prodejny a malý obrat i vysoká cena jsou to, co mě od nákupu uzenin u nich odrazuje.

2 1
možnosti
Foto

Souhlasím, dobrý místní řezník je jedno z nejlepších řešení. Bohužel u nás v okolí jsem zatím takového nenašla.

0 1
možnosti
LV

Docela by mě zajímalo, jak jinak voní farmářský rohlík, než rohlík z pekárny...

Nechci se nijak zastávat supermarketů, chraň bůh, ale ti Vaši vesničtí řezníci jsou taky pěkní dárečci. Není to tak dávno, kdy jsem si jednoho takového koupil kousek uzeného a když jsem ho rozbalil, juknul na mě z papíru červ. Vlastně larva :-)

A že jejich výrobky obsahují přes 90 % masa? Kdo to tam napsal, co? Asi nejspíš ten farmář...

Zároveň nechci nijak shazovat farmáře, řezníky a různé iniciativní obchodníky. U nás je zelinář, který si přilepšuje prodejem klobás svého kamaráda řezníka. Ty klobásy jsou skvělé. Nepídím se po tom, kolik obsahují masa, je mi to fuk. To maso v nich je vidět, má skvělou chuť a je ho hodně. To mi stačí. Nepotřebuju veterinární osvědčení. Alias doklad od veterináře, že trefí na jatka a umí pracovat s razítkem. Nebo snad věříte, že ten veterinář pečlivě vyšetří každý poražený kus na všechny možné choroby a neduhy?

To, že je zelenina malá, ještě neznamená, že není chemicky ošetřována. To znamená spíš jen to, že je pěstovaná v nevhodných půdních podmínkách (příliš těžká, například jílovitá půda), ve které zelenina prostě nenaroste. Nebo také není hnojena vůbec. Ono také sehnat dneska chlévský hnůj není tak úplně jednoduché, když veškerý chov skotu byl přesměrován na masný a tak skot tráví celý rok na pastvě a hnojí jen ty pastviny...

Tak mě napadá - víte vůbec, že přírodní biohnojivo - tedy chlévský hnůj - jsou vlastně výkaly hospodářských zvířat? A že ta úžasná biomrkev, biopetržel a biocokoliv vyrůstá přímo z toho lejna? :-) To u hydroponických kreací z hypermarketu nehrozí :-)

0 0
možnosti
Foto

Můžete mi věřit - sama někdy doma peču chleba a housky a voní krásně!!;-) Se zeleninou to může být tak, jak říkáte - možná je jen málo hnojená. A když je řeč o hnojení, jednou jsme náhodou navštívila čističku odpadních vod a kompost, který ve finále produkovala, neskutečně voněl a lidé s celého okolí si ho odváželi na zahrádky. Takže s fekáliemi je to asi složité.:-)

0 0
možnosti
Foto

Trošku s námi třískáte o zem. Na podobné farmářské laskominy nemá spíše většina národa než pár mladých, co chtějí mít zdravé potomstvo z vepřové šunky ;-D I ten párek důchodců je spíše příkladem jak z ukázky v čítance o Kájovi Maříkovi. Zbytek je tak pro Káju Gotta... A salámy z 90% podílem masa? To už jsou šunky, nikoli salámy. Takovou chutnou a kvalitní mortadelu z 90% masa neuděláte. ;-)

Pohled na svět z dámské perspektivy? Spíš chtěný pohled jedné rozmazlené dámičky.

1 1
možnosti
Foto

Váš hněv se obrací naprosto špatným směrem. Já opravdu nemohu za to, že naše zemědělství je zdevastované, málo dotované a farmářské výrobky jsou  drahé. Ostatně v článku výslovně uvádím - "Bohužel mnoho zákazníků nemá dost peněz, aby takhle nakupovali každý den".  Také čtěte pozorněji! Nikde neuvádím, že VŠECHNY výrovky obsahovaly 9O% masa. Pokud jde o zákazníky, příště vám je vyfotím, abyste uvěřil. Také nechápu, proč se Vám zdá neuvěřitelné, že někdo dá přednost kvalitě před kvantitou. A ještě malá douška. Celý život jsem na něco šetřila, protože se můj plat se pohyboval i přes akademické vzdělání na hranici minima. Takže o rozmazlenosti nemůže být řeč.

0 1
možnosti
Foto

Když se manžel zmínil o "pravé chuti", měl na mysli šunku a tlačenku od místního řezníka na vesnici, kde vyrůstal. Bohužel nevím, do jaké míry jeho uzeniny odpovídaly normám, ale asi byly čerstvé a obsahovaly převážně maso.

0 1
možnosti
JD

J19a80n 12D23v65o93ř60á84k

14. 5. 2013 9:35

Ironií může být, že  ona  vzpomínaná "pravá chuť - pokud produkt nepocházel z tzv. záhumenku nebo domácí zabijačky -  byla důsledkem i poměrně přísně hlídaných norem. Pokud ovšem zboží bylo.

1 0
možnosti
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1672x
Mám ráda jakoukoliv tvůrčí činnost, hory a lesy ve všech ročních obdobích a vůni čerstvě umletého pepře. Volný čas trávím nejraději s rodinou, především s vnučkami.  A mezi má nesplnitelná přání patří zahrát si v komorním kvartetu a psát tak lehce, jak dýchám.  

Před časem mi vyšla kniha povídek Skleněné reliéfy, která mapuje křehkost partnerských a rodinných vztahů. 

 

 

Seznam rubrik