Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF

J60a81n 50F93r80o84l12í59k

3. 9. 2013 14:57

Do politiky, fotbalu a dopravy mluví každý kdo má v za.. díru. Jen jedna faktická poznámka. Střední dělící pruh nelze zúžit, protože se v místě nachází kabely a existují nějaké normy, které určují jejich uložení a vzdálenosti (přeložka do krajnice není zadarmo). To ovšem od sporáku není vidět. Dokonce nějaký lidový odborník navrhoval, aby v zájmu zachování mostů byl vždy krajní pruh v místě zúžen. Jistě podnětný návrh, zvláště když si prohlédnete český autobus, který to napálil v Chorvatsku do pilíře mostu a svodidla tam nechyběla. Jestli bych viděl nějakou diskusi podnětnou tak o tisici miliardách ve fotovoltaice a ne 24 na opravu D1.

0 2
možnosti
Foto

Začnu od konce. Fotovoltaika  je velmi ztrátová, ale nesčíslněkrát probíraná záležitost (pokud můžete uvést nějaká nová fakta,doporučuji o ní napsat článek, ne napůl anonymně diskutovat pod blogy).  

Dálnice se začala opravovat nedávno, je to tedy aktuální záležitost - tolik k výběru tématu. A ještě maličkost: ztráty ve fotovoltaice se odhadují na STOVKY, nikoliv tisíce miliard (jak uvádíte), ale chápu, že rozdíl jedné nuly může být u piva vnímán jako nepodstatný.;-)

Pokud jde o střední pruh na D1, odkazuji na článek pod blogem, http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/jak-neucelne-utratit-24-miliard-za-opravu-dalnice?page=0,1, kde odborník na inženýrské stavby uváděl doslovně toto: 

Každýz řidičů, který někdy projížděl přes dopravní omezenítřeba na rakouských dálnicích, ví, že se dá dočasně jezditv mnohem užších pruzích, než to praktikujeme u nás. Je tojen otázka úpravy středního dělícího pásu (zelený pás sesvodidly uprostřed dálnice) a použití kvalitního provizorníhodopravního značení.

Všechnynové dálnice a rychlostní silnice v Rakousku a na Slovenskuz posledních let mají tento pás zpevněný s oboustrannýmbetonovým svodidlem uprostřed. Kromě zvýšení bezpečnostiprovozu použitím vyšších a tužších svodidel má toto řešeníještě jednu výhodu – vozidla mohou jet při uzavírce těsněkolem těchto svodidel a starší dálnice není nutné rozšiřovatna vnějších okrajích.

0 0
možnosti
Foto

Mám z toho také dost smíšené pocity :) R^

0 0
možnosti
Foto

I já, ale přesto zůstávám optimista. Uvidíme, co nastane v příštích měsících. Třeba se situace překvapivě zlepší :)R^

1 0
možnosti
JS

J77a73n 97S51l14a25n17i91n85a

30. 8. 2013 10:38

Vycházíte z pomýlených podkladů.

Při rozšiřování D1 na 3 pruhy u Mirošovic byl zbourán minimálně nadjezd u Čestlic.

0 0
možnosti
Foto

Pokud se kvůli 3 pruhům zbořil u Mirošovic jeden most,je to ještě v pořádku. Ale na D1 se jich už zbořilo asi 7 a další na demolici čekají. Jen kvůli zpevnění krajnice je to trochu moc, nemyslíte? ( Mosty se snad nestaví jen na jedno volební období?)

0 0
možnosti
AB

Ono se stačí podívat, kdo seděl na minisaterstvu dopravy a sedí na ředitelství ŘSD a není třeba se ptát. Každému z nás holt opět vyskákaly a vyskákají peníze z kapsy a skončí v něčích jiných.

0 0
možnosti
Foto

Přemýšlím, co nastane, až naše kapsy budou úplně prázdné.

0 0
možnosti
ZB

Není pravda, že je rekonstrukce na D1 nekoncepční, koncepce existuje. Politici a spřízněné firmy už počítají s odkloněnými miliardami na svých kontech. Pro politiky to má další efekt, protože o přestavbě důležité tepny se neustále hovoří a dělá to lidem potíže, takže méně času pak zbude na sledování odklonitelů a jejich záměrů. V dobře fungující zemi by se nejprve dokončila další tepna napříč zemí, ale Česko je země velkých možností pro lidi, kteří jsou zvyklí jen brát.

1 1
možnosti
Foto

Výrazy "odklonit" a "tunel" zřejmě obohatíme slovníky ostatních jazyků.

0 0
možnosti
MN

koncepce jednoznacne existuje. ten kdo si toho nevsiml je odtok miliard ze  statni kasy do stavebnich firem a od tam tad do soukromych kapec. To ze se nestavi a jen lelkuje to jen dokazuje ze se predrazuji nase dalnice ktere vlastne vzapeti hned opravuji a znova jdou dalsi penize na ucty firem a nic se nedeje. Za slendrianstvi a podvody na statni kasu by se uz melo zavirat ;-€;-€;-€

2 0
možnosti
Foto

Myslím, že jste podstatu problému přesně vystihl. A už je na čase, aby lajdáctví a zlodějna skončily a za špatnou práci nastaly přísné postihy.

1 0
možnosti
VZ

Vážená autorko, nic ve zlém, ale s tou D8 je to hodně hloupý příklad. Myslím, že je snad díky médiím dostatečně známo, proč se tam nedaří. A dařit se tam začne až poté, co se někdo naštve a pár "Patriků" a "Studničků" a dalších podoných zabetonuje do základů nějakého mostního pilíře. Pak se to snad možná pohne. Dříve bohužel asi ne. Kverulant skoro vždycky vyhraje, protože nemá na práci nic jiného než rejpat a hledat "chybějící tečky".

2 1
možnosti
Foto

Můj článek je především o D1, kterou znám, protože po ní jezdím od r. 1980 ( o D8 jsem pouze zmínila okrajově a nezabývala jsem se všemi podrobnostmi.)

A pokud jde o "betonování do základů", nebude snad ani nutné. Postačí, když veřejnost začne vyvíjet soustavný a dlouhodobý tlak na správná místa, lidé se v zájmu správné věci víc semknou a nebudou se mezi sebou nicotně hašteřit.

0 0
možnosti

Kéž by byl titulek pravdivý, ovšem pochopitelně že z miliard  nebylo prostavěno všechno a kdovíjaká část šla na odměny, tady ovšem už jistě jiným čimanům než je dr. Rath, takovým kteří to mají ošetřeno pochopitelně zřejmě dokonale. Jinak s článkem stopro souhlas, ale zřejmě to k ničemu nepřispěje, pání nahoře si jej, ani diskusi, jistě číst nebudou. Ale zkoušet se to musí i tak:-)

2 0
možnosti
Foto

Platy a odměny asi nebudou malé (a těžko se asi zjistí, o jakou částku se jedná). Také je pravda, že zodpovědní činitelé se o názory lidí moc nezajímají - v případě D1 bohužel ani o mínění odborníků. Ale i přesto není možné mlčet - miliardy daňových poplatníků stále "někam" mizí.:-)

1 0
možnosti
RK

Mám dotaz. Jak často jezdíte po D1?

0 1
možnosti
Foto

Zejména v poslední době dost často. Jsem  z Moravy a mám tam všechny příbuzné.

0 0
možnosti
VT

Hádanka :Máte dům se dvěma koupelnami, v přízemí potřebuje rekonstrukci a horní nemáte dodělanou. Do které z nich pustíte zedníky, za předpokladu, že se budete chtít denně umýt ? A u naší dálnice? Místo dokončení spojení Prahy s Moravou přes Svitavy na Mohelnici rozkopeme tu jakžtakž funkční ... Jsem pro prosadit, aby se za těchto podmínek za D1 neplatily ani mýtné, ani poplatky ...;-O

6 0
možnosti
Foto

Ano, Vaše přirovnání je naprosto správné - opravy dálnic nemají žádnou koncepci a logiku.  Sdílím i Váš názor ohledně mýtného a poplatků, stejně jako většina řidičů.

5 0
možnosti
  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1672x
Mám ráda jakoukoliv tvůrčí činnost, hory a lesy ve všech ročních obdobích a vůni čerstvě umletého pepře. Volný čas trávím nejraději s rodinou, především s vnučkami.  A mezi má nesplnitelná přání patří zahrát si v komorním kvartetu a psát tak lehce, jak dýchám.  

Před časem mi vyšla kniha povídek Skleněné reliéfy, která mapuje křehkost partnerských a rodinných vztahů. 

 

 

Seznam rubrik