Děkujeme za pochopení.
J60a81n 50F93r80o84l12í59k
Do politiky, fotbalu a dopravy mluví každý kdo má v za.. díru. Jen jedna faktická poznámka. Střední dělící pruh nelze zúžit, protože se v místě nachází kabely a existují nějaké normy, které určují jejich uložení a vzdálenosti (přeložka do krajnice není zadarmo). To ovšem od sporáku není vidět. Dokonce nějaký lidový odborník navrhoval, aby v zájmu zachování mostů byl vždy krajní pruh v místě zúžen. Jistě podnětný návrh, zvláště když si prohlédnete český autobus, který to napálil v Chorvatsku do pilíře mostu a svodidla tam nechyběla. Jestli bych viděl nějakou diskusi podnětnou tak o tisici miliardách ve fotovoltaice a ne 24 na opravu D1.
H41e22l14e75n83a 73K42u72b74í89č86k25o50v73á
Začnu od konce. Fotovoltaika je velmi ztrátová, ale nesčíslněkrát probíraná záležitost (pokud můžete uvést nějaká nová fakta,doporučuji o ní napsat článek, ne napůl anonymně diskutovat pod blogy).
Dálnice se začala opravovat nedávno, je to tedy aktuální záležitost - tolik k výběru tématu. A ještě maličkost: ztráty ve fotovoltaice se odhadují na STOVKY, nikoliv tisíce miliard (jak uvádíte), ale chápu, že rozdíl jedné nuly může být u piva vnímán jako nepodstatný.
Pokud jde o střední pruh na D1, odkazuji na článek pod blogem, http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/jak-neucelne-utratit-24-miliard-za-opravu-dalnice?page=0,1, kde odborník na inženýrské stavby uváděl doslovně toto:
Každýz řidičů, který někdy projížděl přes dopravní omezenítřeba na rakouských dálnicích, ví, že se dá dočasně jezditv mnohem užších pruzích, než to praktikujeme u nás. Je tojen otázka úpravy středního dělícího pásu (zelený pás sesvodidly uprostřed dálnice) a použití kvalitního provizorníhodopravního značení.
Všechnynové dálnice a rychlostní silnice v Rakousku a na Slovenskuz posledních let mají tento pás zpevněný s oboustrannýmbetonovým svodidlem uprostřed. Kromě zvýšení bezpečnostiprovozu použitím vyšších a tužších svodidel má toto řešeníještě jednu výhodu – vozidla mohou jet při uzavírce těsněkolem těchto svodidel a starší dálnice není nutné rozšiřovatna vnějších okrajích.
K16a13r89e78l 89B45o12h68á77č68e49k
Mám z toho také dost smíšené pocity :)
H52e50l82e18n17a 36K62u87b18í43č24k27o74v38á
I já, ale přesto zůstávám optimista. Uvidíme, co nastane v příštích měsících. Třeba se situace překvapivě zlepší :)
J77a73n 97S51l14a25n17i91n85a
Vycházíte z pomýlených podkladů.
Při rozšiřování D1 na 3 pruhy u Mirošovic byl zbourán minimálně nadjezd u Čestlic.
H75e47l13e12n94a 66K56u72b44í45č35k41o32v59á
Pokud se kvůli 3 pruhům zbořil u Mirošovic jeden most,je to ještě v pořádku. Ale na D1 se jich už zbořilo asi 7 a další na demolici čekají. Jen kvůli zpevnění krajnice je to trochu moc, nemyslíte? ( Mosty se snad nestaví jen na jedno volební období?)
A64l66e62š 33B37r41i40c90h84t25a
Ono se stačí podívat, kdo seděl na minisaterstvu dopravy a sedí na ředitelství ŘSD a není třeba se ptát. Každému z nás holt opět vyskákaly a vyskákají peníze z kapsy a skončí v něčích jiných.
H50e22l70e14n26a 72K53u42b60í64č16k69o13v34á
Přemýšlím, co nastane, až naše kapsy budou úplně prázdné.
Z67d30e60n69ě79k 81B48e96r54á23n42e83k
Není pravda, že je rekonstrukce na D1 nekoncepční, koncepce existuje. Politici a spřízněné firmy už počítají s odkloněnými miliardami na svých kontech. Pro politiky to má další efekt, protože o přestavbě důležité tepny se neustále hovoří a dělá to lidem potíže, takže méně času pak zbude na sledování odklonitelů a jejich záměrů. V dobře fungující zemi by se nejprve dokončila další tepna napříč zemí, ale Česko je země velkých možností pro lidi, kteří jsou zvyklí jen brát.
H51e90l78e59n55a 83K62u87b60í82č94k52o55v70á
Výrazy "odklonit" a "tunel" zřejmě obohatíme slovníky ostatních jazyků.
M90i91r79e67k 53N93o62v37o65t17n80y
koncepce jednoznacne existuje. ten kdo si toho nevsiml je odtok miliard ze statni kasy do stavebnich firem a od tam tad do soukromych kapec. To ze se nestavi a jen lelkuje to jen dokazuje ze se predrazuji nase dalnice ktere vlastne vzapeti hned opravuji a znova jdou dalsi penize na ucty firem a nic se nedeje. Za slendrianstvi a podvody na statni kasu by se uz melo zavirat
H69e21l12e75n53a 66K57u70b41í31č61k62o10v18á
Myslím, že jste podstatu problému přesně vystihl. A už je na čase, aby lajdáctví a zlodějna skončily a za špatnou práci nastaly přísné postihy.
V32á17c25l72a84v 34Z18e24l19i89n56k26a
Vážená autorko, nic ve zlém, ale s tou D8 je to hodně hloupý příklad. Myslím, že je snad díky médiím dostatečně známo, proč se tam nedaří. A dařit se tam začne až poté, co se někdo naštve a pár "Patriků" a "Studničků" a dalších podoných zabetonuje do základů nějakého mostního pilíře. Pak se to snad možná pohne. Dříve bohužel asi ne. Kverulant skoro vždycky vyhraje, protože nemá na práci nic jiného než rejpat a hledat "chybějící tečky".
H86e69l48e30n23a 35K71u78b84í71č59k22o17v25á
Můj článek je především o D1, kterou znám, protože po ní jezdím od r. 1980 ( o D8 jsem pouze zmínila okrajově a nezabývala jsem se všemi podrobnostmi.)
A pokud jde o "betonování do základů", nebude snad ani nutné. Postačí, když veřejnost začne vyvíjet soustavný a dlouhodobý tlak na správná místa, lidé se v zájmu správné věci víc semknou a nebudou se mezi sebou nicotně hašteřit.
J81a23n 49Š39e39s79t58á30k
Kéž by byl titulek pravdivý, ovšem pochopitelně že z miliard nebylo prostavěno všechno a kdovíjaká část šla na odměny, tady ovšem už jistě jiným čimanům než je dr. Rath, takovým kteří to mají ošetřeno pochopitelně zřejmě dokonale. Jinak s článkem stopro souhlas, ale zřejmě to k ničemu nepřispěje, pání nahoře si jej, ani diskusi, jistě číst nebudou. Ale zkoušet se to musí i tak
H85e47l64e80n82a 71K55u12b21í29č37k79o87v32á
Platy a odměny asi nebudou malé (a těžko se asi zjistí, o jakou částku se jedná). Také je pravda, že zodpovědní činitelé se o názory lidí moc nezajímají - v případě D1 bohužel ani o mínění odborníků. Ale i přesto není možné mlčet - miliardy daňových poplatníků stále "někam" mizí.
R20a17d36o90s31l33a59v 57K13l65a68u85d36a
Mám dotaz. Jak často jezdíte po D1?
H10e68l60e27n45a 37K48u61b82í58č53k88o16v39á
Zejména v poslední době dost často. Jsem z Moravy a mám tam všechny příbuzné.
V69l48a91d79i45m58í59r 12T42e13m47l57í35k
Hádanka :Máte dům se dvěma koupelnami, v přízemí potřebuje rekonstrukci a horní nemáte dodělanou. Do které z nich pustíte zedníky, za předpokladu, že se budete chtít denně umýt ? A u naší dálnice? Místo dokončení spojení Prahy s Moravou přes Svitavy na Mohelnici rozkopeme tu jakžtakž funkční ... Jsem pro prosadit, aby se za těchto podmínek za D1 neplatily ani mýtné, ani poplatky ...
H70e38l43e97n21a 95K45u54b42í60č12k90o51v48á
Ano, Vaše přirovnání je naprosto správné - opravy dálnic nemají žádnou koncepci a logiku. Sdílím i Váš názor ohledně mýtného a poplatků, stejně jako většina řidičů.
- Počet článků 81
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1672x
Před časem mi vyšla kniha povídek Skleněné reliéfy, která mapuje křehkost partnerských a rodinných vztahů.